Gjeldende regler for alle lag i regionskamper i Romsåshallen fra og med 1.9.2020.

Postet av Romsås IL - Håndball den 14. Sep 2020

Kjære håndballvenn!

Vi gleder oss over at håndballsesongen er i gang igjen, og vi gleder oss til å ta deg imot deg som publikum, spiller, trener og støtteapparat i Romsåshallen. Vi sørger for at alle arrangementer er trygge med godt søkelys på smittevern.

Vi har, som alle andre arrangører, regler vi må følge og vi vil derfor spesifisere følgende:

Publikum/ Tilskuere:

Alt publikum i vår hall må kjøpe billett i hallen og levere lapp med navn, mobil og klubb ved inngangen. Dette gjelder voksne og barn uansett alder, så her er det ingen unntak.

I Romsåshallen må man betaling med kort eller Vipps. Ingen kontanthåndtering. Kiosken er åpen med enkel servering (Kan avvike fra dette)

Det er tydelig merket hvor man kan stå, og det er kun tillatt å benytte disse plassene. Selv familie må stå med 1 meter avstand.

Alt publikum må vente utenfor hallen før kamp å vente til publikum i fra kampen før forlater hallen og områder desinfiseres. Det gis klart signal når man kan komme inn i hallen som publikum. Det er plass til 10 publikum fra hvert lag. (Totalt 20 publikummere). Publikum må stå opp på galleri/tribune og ikke ned ved banen.

Vær snill og gå ganske raskt ut etter kamp da det er nye publikummere som ønsker å komme inn. Det er ikke tillatt å oppholde seg i ganger eller i inngangspartiet.

Hjelp oss å holde det rent i hallen, kast søppel i søppelkasser.

Lag/spillere:

Spillere, trenere og støtteapparat MÅ være registrert i elektronisk kamprapport før laget går inn i hallen, gjelder alle lag fra 13 år og oppover.

Lag som ikke fører elektronisk kamprapport (12 år og nedover) må selv skrive ut og levere liste over spillere, trenere og støtteapparat ved ankomst i hallen. Leveres til vaktansvarlig i hallen.

Ingen lag kommer inn i hallen før elektronisk kamprapport eller lister er ok og komplette.

Alle lag må vente utenfor hallen og gå samlet inn når de får klar beskjed om dette fra arrangøransvarlig i hallen. Følg anvisninger fra Arrangøransvarlig.

Garderobene er åpne før kamp, hvis laget kan overholde 1 meters reglen i garderoben. Dusj er stengt og må også benyttes som omkledningsrom.

Laget kommer inn i garderoben når det er igjen ca. 10 minutter av kampen før og det er klargjort og desinfisere. Laget SKAL vente i garderoben til det er klart på banen. Det blir gitt tydelig beskjed når det er klart.

Grunnleggende oppvarming må gjøres utendørs før man går inn i garderoben. Man kan ikke bare legge bager eller lignende i garderoben.

Vær snill og ikke mase på de som holder på inne, de gjør så godt de kan og så raskt de kan. Husk å holde minst 1 meter avstand!

Garderober er åpne før kamp, men ikke etter kamp. Laget må ta med bager ned i hallen og sette pent ved siden av benken.

Under kampen må trenere og støtteapparat hjelpe til med å sørge for at spillerne sitter med minst 1 meters avstand. Det blir tydelig merket hvor spillerne kan sitte.

Hjemmelaget skal starte på banehalvdelen lengst fra klokka. (ikke sidebytte). Sidebytte skjer kun på regions kamper fra og med 16 år og oppover.

Etter kampen må lagene gå av banen og ut av hallen snarest mulig anvist vei fra arrangementsansvarlig slik at det kan bli klargjort for neste kamp.

All prat i laget etter kampen SKAL foregå utenfor hallen. (En trener må signere elektronisk før man forlater banen)

For dommere

Ved ankomst må du si i fra til arrangementsansvarlig i hallen at du har kommet. Dommere har dessverre ingen tilgang til garderober

Dersom ditt lag og/eller tilskuere somler med å gå ut, går det utover neste lag/ tilskuere som skal inn. Ta hensyn til hverandre.

Takk for at du hjelper oss slik at vi kan holde et arrangement innenfor gjeldende regler for smittevern!

Les mer detaljer i denne veilederen for kamp og arrangement i barne og ungdomsidretten:

Håndballhilsen fra Romsås IL